העשרה למסלול מצוינות וללהקות

רפרטואר

מורים ורקדנים מקצועיים מלמדים שחזורי יצירות ורפרטואר ישראלי של להקות מקצועיות כגון קמע, קולבן דאנס והקיבוצית. בנוסף אנו חושפים את התלמידות לרפרטואר בינלאומי כגון רפרטואר בלט קולברג מאת הכוריאוגרף השוודי מאץ-אק.
במסגרת שיעורי הרפרטואר אנו מגישים חלק מלהקות הסטודיו לתחרויות מחול. התחרויות שאנו משתתפים בהן מתקיימות על מנת לשמר את הרמה האמנותית והטכנית הגבוהה שאנו שואפים אליה. בנוסף הן מייצרות יעדים מקצועיים שמקדמים ומעלים את הרמה של התלמידות.

תיפוף גוף

אמנות תיפוף הגוף נלמדת בסטודיו על-ידי מורה ורקדנית מלהקת מיומנה. סגנון ריקוד זה משלב אלמנטים שונים מהמחול המודרני, הבלט הקלאסי וההיפ הופ תוך שימוש במוזיקליות ייחודית, מקצבים מהירים, ייחודיים ומשתנים, קואורדינציה מתקדמת ותיאטרליות.

שיעורי פוינט

טכניקה מסורתית ובה הרקדניות עולות על קצות האצבעות עם נעלים המותאמות לכך. הטכניקה מיועדת לתלמידי מחול בעלי רקע נרחב בבלט קלאסי. שיעורי הפוינט בסטודיו נלמדים במסלולים המתקדמים. סגנון ייחודי זה תורם לדיוק ואיזון, מחזק את כפות הרגליים, משפר את היציבה ושווי המשקל ופותח צוהר לעולם הבלט הקלאסי המקצועי.

אקרובטיקה

סגנון מחול אשר תורם לשילוב בין שני עולמות מרתקים – אקרובטיקה ומחול. בעולם האקרובטיקה מתקיימת עבודה אינטנסיבית על כוח, גמישות, קואורדינציה ומרכיבים טכניים מענף ההתעמלות. בעולם המחול המודרני אנו נפתחים לאינסוף אפשרויות, חידושים ואמירות נועזות. בזכות האקרובטיקה מנעד התנועות של התלמידה מתרחב ומשתכלל.
בד בבד עם הווירטואוזיות של אלמנטים אקרובטיים מורכבים, הסגנון משפר את הקואורדינציה, שווי המשקל והיציבה. לסגנון אופי אתלטי המייצר ערך מוסף לכוריאוגרפיה המודרנית – עכשווית.

אימפרוביזציה

אימפרוביזציה הינה אומנות האלתור. התלמידות בסטודיו מיישמות את האלמנטים והמוטיבים הנלמדים בשיעורי הבלט הקלאסי והמחול המודרני בסטודיו. האימפרוביזציה היא סגנון ריקוד חופשי וספונטני אשר מתקיים תוך כדי שינויי מקצבים, מהירויות, חזיתות וגבהים. על מנת לייצר קטעי אלתור, אנו מלמדים את התלמידות בסטודיו כיצד להשתמש באיכות התנועה, בדינמיקה התנועתית, במימיקה ובשפת הגוף. היכולת לאלתר היא יכולת בסיסית ואמנותית חשובה הן לרקדן המקצועי והן לתלמיד המחול הלומד במסגרת מקצועית.

קומפוזיציה

קומפוזיציה הינה חיבור של מספר תנועות, אלמנטים ו או מוטיבים תנועתיים לכדי משפט תנועתי אחד ובהמשך קטע מחול. כיום, בזירת המחול האמנותית כמעט כל רקדן מקצועי מבצע הוא גם יוצר הממציא בעצמו קטעי מחול. דרך האלתור הרקדן יוצר כוריאוגרפיה ולעתים הכוריאוגרף של היצירה משתמש באימפרוביזציות ובקומפוזיציות של הרקדן המבצע. בנוסף, היכולת ליצור מלמדת את הרקדן הצעיר להיות ספונטני, להיפתח רגשית, לפתח גמישות מחשבתית, ללמוד להגיב במהירות וביעילות וכמובן – להשתחרר.

פילאטיס לרקדנים

מטרת השיטה היא אימון הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. בשיטה נפעיל שרירים מייצבים ונתרגל את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה. בעבודה נגדיל את טווחי התנועה במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה ובכך נמנע לחץ שנוצר על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.

העקרונות העיקריים בשיטה: ריכוז, שליטה, זרימה, דיוק ונשימה נכונה.

השיטה, הוסבה גם לטיפול בפציעות אצל רקדנים, סייעה לחיזוק הגוף וייצובו. הדגש הוא על הארכתם של השרירים. בניגוד לעבודה המוכרת מחדרי הכושר, ביקש ג'וזף פילאטיס (1883-1967) Joseph Pilates להתמקד לא רק בשרירים החיצוניים והאסתטיים אלא גם בשרירים הפנימיים של הגוף – אלה "המחזיקים" אותו ושאינם גלויים לעין. פילאטיס טען כי כדי לחיות חיים בריאים יותר, המתאמן חייב לתחזק את מערכת השרירים הפנימיים שלו היטב. המראה החיצוני, במקרה הזה, הוא רק בונוס.

למי זה טוב?
לכולם! על אחת כמה וכמה לכאלה הסובלים מפציעות גופניות. מכיוון שמדובר קודם כול בשיטה שיקומית. הפילאטיס (כשהוא מתווסף לפיזיותרפיה) מקל מאוד על הכאבים הנובעים מבעיות גב, ברכיים או כתפיים.

ולמי במיוחד? לנו – הנשים:

לא שפילאטיס לא טוב לגברים, יחד עם זאת, לנשים הוא עשוי לסייע במיוחד. מפני שהוא עונה על שתי בעיות שכיחות: צניחת רחם ובריחת שתן. מכיוון ששתי הבעיות נובעות מרפיון בשרירי קרקעית האגן, הפילאטיס יכול לסייע בחיסולן. חיזוק שרירי רצפת האגן שעליהם הפילאטיס שם דגש, אמור לדאוג שהמתאמנת תשלוט טוב יותר באזור מרכז הגוף.

דילוג לתוכן