ריקוד לבריאות הנפש: כוחה המרפא של התנועה

בעולם המהיר של היום, שבו מתח וחרדה הפכו נפוצים מדי, מציאת דרכים לתעדף את הרווחה הנפשית שלנו היא חיונית. אחד הכלים היותר יעילים, אך פחות מוכרים בהקשר הזה, הינו הריקוד. בפזית בירן סטודיו למחול שברחובות מאמינים בכוח הטרנספורמטיבי של התנועה על הנפש. הסטודיו שלנו הוא בית לתלמידי מחול בכל הגילאים, מילדים צעירים ועד מבוגרים, המבקשים לא רק לשפר את כישוריהם הגופניים אלא גם לטפח את בריאותם ורווחתם הנפשית.

 

השפעת הריקוד על בריאות הנפש

ריקוד הוא הרבה יותר משליטה בכוריאוגרפיה. זוהי צורת ביטוי שיכולה להיות בעלת השפעות עמוקות על המצב הנפשי שלנו. העיסוק בריקוד יכול להוביל לאינספור תוצאות חיוביות לבריאות הנפש, משיפור מצב הרוח ורמות האנרגיה ועד הפחתת מתח והגברת ההערכה העצמית.

יתרה מכך, השפעת הריקוד על בריאות הנפש ניכרת ביכולתו לשמש מעין סוג של טיפול. הטיפול בריקוד, שמוכר במסגרות קליניות בארץ ובעולם, משתמש בתנועה כדי לקדם אינטגרציה רגשית, חברתית, קוגניטיבית ופיזית. על ידי גילום חוויות רגשיות ופסיכולוגיות באמצעות תנועה, אנשים יכולים לעבד ולהביע את מחשבותיהם ורגשותיהם בצורה לא מילולית, מה שמעלה מודעות עצמית ומסייע ביצירת איזון נפשי.

בתור שכזה המחול הוא כלי מרפא שתורם לבריאותה של הנפש של צעירים ובוגרים כאחד. הוא עוזר

לפרוק מתחים ואגרסיות, ומסיח את דעתנו מטרדות היום. כמו כן, במהלך הריקוד משתחררים חומרים המשפיעים לטובה על מצב הרוח, כאשר חוסר של חומרים מהסוג הזה עלול לעודד דיכאון ומצבי חרדה שונים. בנוסף, בזמן הריקוד משתחררים חומרים הפועלים כמשככי כאבים כגון אנדורפינים התורמים לשחרור והרפיה נפשיים.

 

הסיפוק והאושר שהמחול מעניק

המחול הוא כלי מרפא שיש ביכולתו להעניק אושר גדול. אכן, זו חוויה מדהימה לרקוד בצורה טובה ומספקת מחול מודרני עכשווי, עם ארבעה או ארבעים רקדנים המשתפים פעולה בו זמנית על הבמה. בריקוד לרוב, יש נושא, משמעות, מיקומים, קומפוזיציה בחלל, ספירות, מקצבים ומוזיקליות. לרקוד בסטודיו או על במה זוהי חוויה שקשה לתאר במילים עד כמה היא אדירה, מאתגרת, משחררת ומהנה. לפעילות הזו יש תרומה משמעותית לסיפוק ולרמת האושר של האדם, ולכן יש לה גם תרומה עצומה לבריאות האדם הרוקד  – הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

 

סטודיו למחול שמאמין בקשר שבין ריקוד לנפש

בפזית בירן סטודיו למחול, אנו מכירים בהשפעה שיש לריקוד על הנפש. המורים המנוסים שלנו לא רק מתמקדים בהוראת טכניקות ריקוד אלא גם מדגישים את החיבור בין נפש לגוף ואת הביטוי הרגשי שהריקוד מאפשר. אנו מציעים סביבה תומכת ומכילה שבה התלמידים יכולים לחקור את היצירתיות שלהם, לבנות ביטחון עצמי ולמצוא נחמה באמצעות תנועה.

בין אם זה באמצעות שיעורים קבוצתיים, סדנאות ומופעים, אנו שואפים לספק גישה הוליסטית לסיוע לנפש האדם באמצעות ריקוד, הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה. ובתוך כך, אנו רואים את המחול ככלי הפועל למען הבריאות הפיזית והרגשית, ובו תהליכי ריפוי ושחרור.

בסטודיו שלנו מאמינים ויודעים מניסיון אישי, שהמחול הוא נכס המלווה אותנו לכל החיים. יש לו יכולות לשחרר, לרפא, לרגש ולגרום למי שרוקד להיות אדם טוב יותר לעצמו ולסביבתו. המחול מאפשר לחוות רגעים של אושר פנימי ושמחה גדולה, ובסטודיו שלנו שמים את הבריאות הנפשית והפיזית של התלמידים בראש סדר העדיפויות. לאחר מכן מגיע החינוך לערכים בינם לבין עצמם, בינם לבין חברי הקבוצה ובינם לבין הצוות, ורק אחרי כן מגיע המחול עצמו, המשמש אותנו ככלי שבעזרתו אנחנו מובילים את התלמידים שלנו לגלות את החוזקה, הנחישות, המסוגלות והאומץ שיש בהם.

דילוג לתוכן