ריקוד וחיזוק שרירי הגוף

 הריקוד מספק פעילות גופנית רב-תכליתית שמורכבת ממגוון רחב של סגנונות וטכניקות. מבלט להיפ הופ ועד מחול מודרני, הריקוד מציע לא רק ביטוי יצירתי אלא גם דרך נפלאה להגביר את הכושר הגופני. התנועות הדינמיות הכרוכות בריקוד מערבות קבוצות שרירים שונות, משפרות את הגמישות ומשפרות את הסיבולת הקרדיווסקולרית, מה שהופך אותו לצורת פעילות גופנית הוליסטית.

במילים אחרות, ריקוד וכושר הולכים יד ביד, כפעילות גופנית המחזקת שרירים ומערכות שונות בגוף. וכמו כל ענף ספורט או פעילות גופנית אחרת, ככול שמשקיעים יותר באימונים כך רמת הכושר הגופני עולה בהתאם.

 

שיפור הכושר וחיזוק הגוף באמצעות ריקוד

רוצים להיכנס לכושר ולשפר את בריאותכם הפיזית? מחפשים דרך מעניינת לשיפור הכושר הגופני שמשלבת בתוכה גם אלמנטים יצירתיים? ריקוד בהחלט יכול להיות הדרך שלכם. אם אתם מבקשים להבין איך לשפר את הכושר עם ריקוד, פשוט תתחילו לרקוד! וכמו כל פעילות ספורטיבית אחרת, ככול שתתאמנו יותר כך רמת הכושר שלכם תעלה.

למעשה, ריקוד מספק אימון גוף מלא הממריץ את כל מערכות הגוף ותורם לשיפור מערכות ושרירים החשובים לבריאות. למשל, ריקוד משפר סיבולת לב ריאה, מעלה מסת שריר, מאריך ומגמיש את השרירים, משפר קואורדינציה, יציבות וראייה מרחבית. אי לכך, האפקטיביות הרב מערכתית של תרגילי ואימוני ריקוד קבועים מסייעת ואף יכולה למנוע מחלות שונות, כמו מחלות לב, סוכרת, ירידה בצפיפות העצם, יתר לחץ דם, כולסטרול ושומנים בדם. ואם לא די בכך, ריקוד גם מקדם רווחה נפשית באמצעות שחרור אנדורפינים והבעת רגשות.

 

כל אחד והקצב שלו

בפזית בירן סטודיו למחול עדים ממקור ראשון לכוחו הטרנספורמטיבי של הריקוד, בין היתר בכל הקשור לשיפור רמת הכושר ושיפור הבריאות. התלמידים שלנו, החל מילדים צעירים ועד מבוגרים, חווים צמיחה פיזית ורגשית משמעותית באמצעות תרגול הריקוד שלהם. מכוח וסיבולת מוגברת ועד לחיזוק הביטחון והביטוי העצמי, הריקוד ממלא תפקיד מרכזי ברווחתם.

תוכנית העבודה של הסטודיו למחול מאפשרת לכל אחד להתקדם בקצב שנכון לו בהתאם לרמת הכושר של התלמיד, יכולות וניסיון אישי בעולם הריקוד, שעל פיהם גם מתבצעת חלוקה לקבוצות. שלנו המורים למחול שלנו מדגישים את החשיבות של שילוב הריקוד בשגרת כושר, ובהדרכתם התלמידים לומדים טכניקה נכונה, בונים כוח וסיבולת, ומטפחים הערכה עמוקה לאמנות הריקוד.

דילוג לתוכן